miercuri, 20 iulie 2022

MATEMATYKA : czasopismo dla nauczycieli

      Aktualny magazyn ma swoją stronę tutaj.

 

 Aby pobrać kliknij na obrazek.

Aby pobrać kliknij na obrazek.

          To były numery, które wciąż mam. Magazyn obchodził 35-lecie istnienia.

          W jednym, dwóch lub trzech numerach 6 roku znajduje się rubryka "ZADANIA KONKURSOWE". Zobacz podsumowanie publikowane w ostatnim numerze każdego roku; w 1982 roku jedna kolumna tego rodzaju ukazała się w numerze 1, s. 54 i nast.

          Och, spójrz, w 1986 felieton, o którym mówiłem, pojawił się 4 razy. Od 1986 do 1989 przesyłałem również rozwiązania niektórych problemów. Wśród moich prac znalazłem teczkę z kilkoma kopiami szkiców tych rozwiązań. Pisałem po polsku, jak wiedziałem (kupiłem słowniki i na zeszycie zrobiłem listę wyrażeń, które zaczerpnąłem z tekstów w magazynie). Dziś nie byłbym w stanie zrobić czegoś takiego.

      - - plik (z nazwami miesięcy w roku)


== format koperty wysłanej do redakcji z numerami z numeru czasopisma
-
- kartki z problemami przetłumaczonymi przeze mnie na język rumuński, ze znalezionym przeze mnie rozwiązaniem ołówkiem

 





Aby pobrać kliknij na obrazek.



Aby pobrać kliknij na obrazek.
             Myślę, że to pierwszy numer magazynu, z którego przesyłałem rozwiązania.  Ci, którzy przesłali rozwiązania, wymienieni są w rubryce. W tej liczbie w rozwiązaniach pojawia się również 
rumuńska nazwa. Zakreśliłem to na obrazku. Czasami widywałem też solverów z Rumunii.
     Oto zadania przetłumaczone i przygotowane do redakcji, wykonane przeze mnie.



 










(Jeśli na odwrocie kartki z przetłumaczonym problemem nie ma nic, oznacza to, że go nie rozwiązaliśmy.)

          Rozwiązania są następujące, gdy wysłałem je do redakcji.


  











                Zrobię to samo z innymi numerami, które jeszcze posiadam. 
               
                 Niestety nigdy nie otrzymałem czasopism, w których publikowane są rozwiązania problemów i uzyskana przez nich ocena. Jeśli ktoś ma coś takiego, proszę o przesłanie kopii.

               Znowu znalazłem jeszcze dwa zestawy rozwiązań, z numerów 2 i 3 na rok 1986. Czasopisma, których nie mogę znaleźć.
           Wydania 1176-1180 od numeru 2/1986:


 

 




          Wydania 1181-1185 od numeru 3/1986:






 

 


               Kontynuuję z innymi magazynami, które nadal mam. I z rozwiązaniami, które wysłałem.

Aby pobrać kliknij na obrazek.

Aby pobrać kliknij na obrazek.



Aby pobrać kliknij na obrazek.



 


 
 


 
 


 



 
 


 
 


 
 


 
 
  
  

 
Aby pobrać kliknij na obrazek.

 
Aby pobrać kliknij na obrazek.


  


  
 


  


  





  





 
Aby pobrać kliknij na obrazek.
Z tego numeru przetłumaczyłem Problemy bardziej niedbale. I wydaje się, że nie wysłałem też żadnych rozwiązań.
 


 


 

  
   

 



 
Aby pobrać kliknij na obrazek.


Aby pobrać kliknij na obrazek.
 


 

 


 



 



Teraz kilka stron z nieudanymi próbami








 A teraz spójrz na przesłane przeze mnie rozwiązania.


 

 


 



      Niewiele rozwiązałem z tego numeru magazynu. Ćwiczenie ze strony 128.

Aby pobrać kliknij na obrazek.


Aby pobrać kliknij na obrazek.






 

 






  



 



Aby pobrać kliknij na obrazek.


 

 


 


 



  



  



  




          W tym roku warto zauważyć, że ukazało się tylko 5 numerów magazynu, a nie 6.  
Aby pobrać kliknij na obrazek.

.......................................................................................................................................
   
          Dzięki temu moja przygoda z tym pięknym magazynem matematycznym dobiegła końca. Rok 1989 oznaczał także koniec komunizmu w krajach Europy Wschodniej.

.......................................................................................................................................

Do widzenia !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu